חברות מסחריו רבות עורכות כיום כנסים מסוגים שונים, דוגמת כנסים מקצועיים בנושאים ספציפיים ביותר, כנסים לקידום מכירות ו/או יחסי ציבור ועוד. כאשר מדובר בכנס אותו עורכת חברה עסקית כלשהי, הרבה פעמים מעוניינים עורכי הכנס להכניס אלמנטים שונים של קידום מכירות לאירוע, כאשר הדוגמה הנפוצה ביותר היא חלוקת מוצרים שונים של החברה או של חברות שמנסים לקדם בכנס. מהם מוצרי קידום מכירות שמתבקש לחלק בכנסים ואילו מאפיינים צריכים להיות להם על מנת שישיגו את המטרה?
מוצרים מייצגים לשימוש יום יומי
אחד מסוגי המוצרים המחולקים לרוב בכנסים הם מוצרים לשימוש שוטף ויום יומי, דוגמת עטים או דפדפות קטנות לפתקים, כלי כתיבה שונים, מוצרים בסיסיים למחשב, מחזיקי מפתחות, אריזות שימושיות ועוד. כמובן שעל אותם מוצרים מופיע תמיד לוגו החברה ופרטים נוספים, אך הרעיון פשוט מאוד – מוצרים אותם כל אחד צריך, אביזרים יום יומיים שמשמשים את כולנו, ויהוו מזכרת מהכנס ותזכורת לחברה המפרסמת במשך ימים, שבועות או חודשים לאחר הטקס (תלוי בסוג המוצר המסוים ואופיו). בעצם, כל עוד מדובר במוצר בעל מימדים קטנים יחסית שניתן לאחסן ולהעביר בקלות, הוא מהווה מוצר טוב לחלוקה בכנסים לצורך קידום מכירות.
בנוסף לאופי המוצר עצמו, לא פחות חשוב לדאוג לאריזה איכותית ואסתטית לחלוקת המוצר.
אריזות מעוצבות לחלוקת המוצרים – קידום מכירות אפקטיבי
כאשר המטרה העיקרית אותה אנו מעוניינים להשיג כאשר אנו מחלקים מוצר זה או אחר בכנס היא קידום מכירות, קיימת כמובן חשיבות עצומה לאריזות בהן מגיעים אותם מוצרים. על מנת להשיג אפקט פרסומי מרבי כדאי שנדאג לאריזות מעוצבות וממותגות, המציגות את החברה אותה אנו מעוניינים לקדם, ומספר פרטים אודות המוצר ו/או החברה.
ניתן לעצב אריזות למוצרי קידום מכירות במגוון דרכים שונות, כאשר מומלץ כמובן להיעזר בשירותיהם של אנשי פרסום ושיווק מקצועיים לשם עיצוב האריזה, אך העיקרון זהה – יש להשקיע באריזות ולהזמין אריזות ממותגות ומעוצבות המתאימות בדיוק לאותו מוצר ולאותה חברה העורכת את הכנס ומנסה לקדם את מכירותיה. הרבה פעמים, המראה החיצוני של האריזה יהיה דומיננטי וחשוב אף יותר מהתוכן עצמו, במיוחד כאשר מדובר במוצרים קטנים ו\”יום יומיים\” דוגמת המוצרים המחולקים לרוב בכנסים. בין אם מדובר באריזות קרטון או פלסטיק, בקופסאות או בשקיות נשיאה, אפשר כיום להזמין כמעט כל סוג של מארז כך שיעוצב ויודפס עם הלוגו המתאים והמסרים השיווקיים הרצויים.
חלוקת מוצרים בכנסים באריזות לשימוש חוזר
אפשרות נוספת שמומלץ לשקול היא חלוקת מוצרי קידום מכירות באריזות לשימוש חוזר, דוגמת אריזות קרטון איכותיות, שקיות בד או פלסטיק עמידות וכד\’. כדאי אפילו להשקיע מעט יותר באריזות לחשימוש חוזר, שכן מדובר למעשה בסוג של פרסומת לטווח הארוך – אם האריזה תהיה נוחה לשימוש בחיי היום יום, אורחי הכנס שלכם ימשיכו להחזיק בה (ובמסרים המודפסים עליה) לאורך זמן רב, כך שהמסר השיווקי שאתם מעוניינים להעביר ימשיך לעשות את שלו גם בעוד מספר חודשים או אפילו שנים.