אריזה מעוצבת – המגע הראשון בין המוצר ללקוח

רבות נכתב על האופן בו עשויה להשפיע החזות החיצונית של מוצר מסוים על היכולת לשווק ולמכור לקהל הצרכנים. אחת הנקודות החשובות ביותר בהקשר זה הוא החוויה הראשונית של קהל הצרכנים והלקוחות הפוטנציאליים באינטראקציה שלהם עם המוצר. חוויה זו מושפעת כמובן על ידי האריזה בה נארז המוצר. לכן, טמון באריזת המוצר הפוטנציאל להשפיע באופן חיובי ורצוי על אותה אינטראקציה ראשונית, אותו מפגש ראשון בין הלקוח הפוטנציאלי למוצר – מפגש אשר יקבע האם הלקוח יקנה את המוצר או לא.

למשוך את עיני הצרכנים ולהעניק תחושה מסוימת – עיצוב אריזת מוצר

בעוד ניתן כיום להזמין ולייצר באופן זול, קל ופשוט אריזות מעוצבות במגוון צורות וסגנונות, עלינו לשאול את עצמנו – מה בעצם אנחנו רוצים להציג ולשדר באמצעות עיצוב האריזה של המוצר שלנו?

התשובה לשאלה זו תשתנה כמובן מחברה לחברה וממוצר למוצר, אך העיקרון בדרך כלל נשמר – נרצה בשלב ראשון למשוך את תשומת ליבם של הצרכנים (במיוחד במקרה של מוצרים הנמכרים על המדף לצד מוצרים מתחרים אחרים), ובשלב שני להעניק למי שרואה ומרגיש את האריזה תחושה כלשהי (חיובית, כמובן…).

כיצד נוכל להשתמש באריזה על מנת למשוך את תשומת לב הצרכנים? זאת ניתן לעשות למשל על ידי עיצוב צורה ייחודית ובולטת למוצר, אולי צורה המושפעת ממאפיינים מסוימים של אותו מוצר או מדגישה אותם. דרך נוספת היא על ידי שימוש בצבעים מתאימים אשר עשויים לתפוס את עיני הצרכן ולהובילם להביט ספציפית על המוצר שלנו מבין שלל המוצרים המוצבים על אותו מדף.

מלבד לתפיסת תשומת ליבם של הצרכנים נרצה גם להעניק להם תחושה חיובית מסוימת בנוגע למוצר שלנו. לא מספיק שפשוט נעצב אריזה גרנדיוזית צועקת שתמשוך תשומת לב, נרצה שהיא גם תעניק לצרכן הרגשה מתאימה וחיובית בנוגע לאותו מוצר.

גם כאן ניתן לחשוב על שלל צורות של אריזות קרטון או דרכים להשתמש בצבעים, ציורים ומסרים מילוליים מסוימים על מנת לייצר את אותה תחושה רצויה בקרב הצרכן הבוחן את אריזת המוצר שלנו.

על ידי סיפוק אינפורמציה רלבנטית וחיובית אודות המוצר שלנו (באמצעות מסרים מילוליים, תמונות, ציורים וכו\’) ביכולתנו להגביר את רמת הסקרנות של אותו לקוח פוטנציאלי, לשכנע אותו יותר ויותר כי המוצר שלנו הוא המתאים ביותר עבורו ולגרום לו לקנות את המוצר בסופו של דבר.

הנקודה המרכזית שחשוב להבין כאן היא כי במסגרת האינטראקציה הראשונית בין לקוח למוצר מסוים נוצרת תגובה כמעט אוטומטית של אותו לקוח, המושפעת באופן מידי וחזק גם מאריזת המוצר. תגובה זו פעמים רבות כלל אינה מודעת או מורגשת, אך היא משחקת תפקיד מכריע בתהליך קבלת ההחלטות של אותו צרכן – האם לקנות או לא לקנות את המוצר הזה?

על ידי עיצוב האריזה בדרכים שונות אנו יכולים להכווין את אותה תגובה להיות תגובה חיובית ורצויה, מה שיגרום לצרכנים לרכוש את המוצר שלנו ולפתח דעה חיובית בנוגע למוצר ולחברה המייצרת אותו.

גלילה למעלה