קרטון לכל

אין זה פלא שכל חברה שמכבדת את עצמה, שולחת את מוצריה באריזת קרטון. החומרים ממנו עשוי הקרטון מעניקים לו תכונות, כגון: יציבות, חוזק וקלילות ויש אף יגידו אצילות מסוימת, ולמרות היתרונות הללו הוא זול, הכל הודות לנייר ממנו הוא עשוי. ישנם קרטונים המצופים בשכבות שונות מבפנים, כמו פלסטיק, ובהם ניתן לאחסן חומרים נוזליים, למשל חלב.
אם נבחן לרגע, איזה בעל מקצוע זקוק לשימוש בקרטון, נמצא שכולם משתמשים בקרטון; כך החקלאי לאריזת תוצריו, חברות התרופות שמבקשות לשמור על מינימום של טלטלה ופגיעה במוצריהן, יצרני חטיפים ביסקוויטים וכד\’ משתמשים גם הם באריזות קרטון, רופאי שיניים מקבלים אל הקליניקות שלהם מוצרים שארוזים בקרטון (כל רופא שיניים מקבל מגוון של אריזות קרטון בגדלים שונים) וכדומה.

היתרון שבקרטון

קרטון הוא למעשה, שטח פרסומי לכל דבר. במידה ויש לכם עסק או שאתם חושבים להקים אחד, חישבו כיצד תוכלו לנצל את היתרון שבקרטון, בתור שטח שיווקי. אם ממילא אתם אורזים בו והלקוח מקבל אותו, חישבו כמה מקום מצוי על הקרטון, מקום שיכול לשמש כתוכן על המוצר, על טיבו, על \”האני מאמין\” של החברה, על מבצע שמתקרב ועוד. לא חייבים להדפיס מאות קרטונים כאלה מראש, ניתן להשאיר ריבוע ריק ועליו להדביק מדבקה מעוצבת, שתתחדש בשעת הצורך ותעדכן את הלקוחות במידע שאתם מעוניינים למסור להם.

הקרטון הוא ירוק

השימוש בקרטון נמשך למעלה ממאה ומישים שנה. הקרטון, למעשה, עשוי מכמה שכבות של מוצרי נייר ולכן הוא ניתן למחזור במאת האחוזים, דבר שלא ניתן לומר על רוב מוצרי האריזה האחרים, כגון ניילון, פלסטיק וכדומה. ניתן להשליך אותו לערימת הקומפוסט ולהיות בטוחים כי הוא יתפרק.

שימוש חוזר בקרטון

בקרטון משתמשים גם לבנייה ירוקה קלה בתור מבודד מפני רעשים וטמפרטורה. שימוש נוסף הוא יצירת רהיטים ממוחזרים מקרטון עבה במיוחד, בארץ כבר ישנם כמה פריקים לדבר.
בתיאטראות, במופעי רחוב ובפסטיבלים חשבו על כך עוד קודם – לא אחת, ניתן לראות עיצובים ותפאורות שלמות המתבססות על אביזרי קרטון, שאותם צבעו, גזרו ועיצבו לצורה הרצויה. אם הזכרנו עלות, עלות של תפאורה כזו היא מהנמוכות שקיימות הודות לעלות הקרטון.

יצירה אישית

בחנויות יצירה נמכרים מוצרי עץ שאותם ניתן לקנות בכמה עשרות שקלים ולהעניק לקופסה מראה אישי. אם גם אתם הייתם מקשטים קופסאות נעליים, כיום אריזות קרטון דחוס מחליפות את התחביב והן מתאימות ליצירה עם ילדים ומבוגרים כאחת.

גלילה למעלה