מיתוג אריזות כאמצעי יעיל לשיווק המוצר

עולם השיווק מלא בטכניקות ו\”טריקים\” שונים אשר מטרתם העיקרית היא הכנסת מסרים שיווקיים שונים לתודעתם של הצרכנים. רבות נכתב אודות הדרכים היעילות והטובות ביותר להעביר מסרים שיווקיים לקהל הצרכנים בדרך שתהיה יעילה ועניינית, תמסור מידע בעל ערך וגם תסייע להסביר לצרכנים מדוע כדאי להם לרכוש מוצר זה ולא אחר.

אחת הדרכים הבסיסיות והיעילות ביותר להעביר מסרים שיווקיים אלו, דרך ממנה מתעלמים לעיתים יצרנים ואנשי שיווק רבים, היא באמצעות אריזות ממותגות. אריזות אשר מודפסות מראש בעיצוב מסוים המכיל מסרים שיווקיים עיקריים, כמו גם מסרים \”עקיפים\” דוגמת לוגו של חברה מסוימת, צבעים בעלי קונוטציות מסוימות וכו\’.

כפי שאנשי שיווק רבים יוכלו וודאי להסביר, מיתוג האריזה הוא אחת הדרכים העיקריות והיעילות ביותר לשווק מוצר מסוים ולהעביר ישירות לצרכן מידע רלבנטי בנוגע לאותו מוצר.

העברת מידע ישירה במקום הקנייה – עיצוב ומיתוג אריזות למוצרי מדף

מיתוג ועיצוב אריזות מוצרים באופן מתוכנן ומושקע הן פעולות משתלמות ביותר מנקודת מבט שיווקית, שכן כך אנו מנצלים את שטח הפרסום הרלבנטי ביותר עבור מוצר זה (האריזה שלו), בזמן הרלבנטי ביותר (בדיוק כאשר הלקוח כבר רואה מוצר זה על המדף ומתלבט בינו לבין מוצרים מתחרים אחרים).

זוהי נקודה חשובה ביותר הנלמדת בכל בית ספר לשיווק – המקום והזמן בו אתה, כיצרן או משווק, יכול להעביר מסר שיווקי זה או אחר ללקוח הם פרמטרים קריטיים וחשובים מאין כמוהם. כאשר אתם (כמשווקים של מוצר מסוים) מספקים מידע רלבנטי ללקוח כאשר הוא כבר נמצא בחנות עצמה ומזהה את המוצר שלכם על המדף בין שלל המוצרים, אתם נמצאים בעמדה הטובה ביותר להבטיח כי הלקוח יעדיף דווקא את המוצר שלכם. אינספור יצרנים ואנשי שיווק (למרות שלא כולם) כבר זיהו נקודה חשובה זו, ולכן ניתן למצוא כיום עיצובים ומיתוגים מגוונים ורבים על גבי אריזות קרטון, כמו גם אריזות מחומרים אחרים. בתחום של מוצרי מדף, אין גבול לדמיון של אנשי השיווק אשר ממלאים את האריזות השונות במגוון צבעים בעיצובים מרהיבים אשר לוכדים את עיני הצרכן, כמו גם במסרים שונים ובמידע רלבנטי בנוגע למוצר עצמו.

אריזה ממותגת – הזדמנות להעביר גם מידע אשר אינו בהכרח שיווקי

אריזת קרטון ממותגת עבור מוצר מסוים מאפשר לנו להעביר ללקוחות גם מידע אשר אינו בהכרח שיווקי, אלא פשוט מידע רלבנטי אודות המוצר עצמו, כמו גם אודות תחומים אשר קשורים (ולא רק אודות אותו מוצר או חברה).

כך, אנו יכולים למצוא מוצרי מזון מסוימים אשר על גבי אריזותיהם מובאות עובדות שונות מעולם האקולוגיה ואיכות הסביבה למשל, על מנת ללמד אותנו משהו אודות המתרחש בתחומים אלו, וגם כמובן לעשות את הקישור בין תחומים אלו לבין העובדה כי מוצר זה קשור אליהם (למשל – מוצר אשר נחשב ל\”אקולוגי\” ומסייע לשמור על איכות הסביבה). זוהי אחת הדוגמאות הנפוצות מהתחום, אך ניתן לעשות זאת במגוון תחומים אחרים, וכך לנצל את שטח הפרסום שנותנת לנו אריזת המוצר, על מנת להעביר מסרים שונים ומעניינים לצרכנים.

גלילה למעלה