מושגי יסוד בתחום של פתרונות אריזה ממותגת

אריזות וקרטונים הם מזמן לא מוצרים שמיועדים רק לחברות הובלות ולוגיסטיקה. השימוש במוצרים מן הסוג הזה נפוץ בקרב לקוחות פרטיים, עסקים, חנויות, משרדים, ארגונים, מוסדות ציבוריים ועוד. פתרונות אריזה משמשים כיום להעברת מסרים שיווקיים ופרסומיים והם מסייעים להרחבת מעגל הלקוחות. כתוצאה מכך כדאי גם להכיר את מושגי היסוד העיקריים בתחום. מושגים מן הסוג הזה עוזרים לכל לקוח להחליט כיצד לבחור פתרונות אריזה, או באיזה אופן להשקיע את התקציב בקרטון ארכיב, קרטון דופלקס ואריזות מקרטון דחוס או קרטון גלי.

ראשית, יש להתחיל במושגי יסוד הקשורים למוצרים עצמם. בריסטול לדוגמא הוא מושג המציין קרטון חלק ונייר עבה, לעומת גליל שהוא הרכיב המשמש להעברת דיו בתוך מכונת דפוס מסוג אופסט. בעזרת דפוס אופסט ניתן לעצב קרטונים ולייצר אותם בהתאמה אישית. אופסט היא טכניקת דפוס בה מועברת תמונה של דיו לבלנקט היישר מפלטת אלומיניום. בלנקט הוא גליל עשוי גומי שמחזיק את נייר הדפוס.

באיזה סוג נייר אפשר להשתמש כדי לייצר קרטונים?

פתרונות אריזה מאפשרים כיום להשתמש בסוגים שונים של נייר על מנת לייצר קרטונים. נייר רציף הוא מושג המתאר שרשרת של דפי נייר צמודים, אותם מפרידים על ידי פרופרציה. זהו תהליך בו מנקבים רצף חורים על גבי הנייר ומאפשרים תליה נוחה וקלה. השיטה קיימת בהקשר של ייצור בולים, פנקסים, מחברות ועוד.

לעומת זאת, נייר בדיד הוא מושג המתאר דפים בודדים של נייר. בניגוד לנייר הרציף, בנייר הבדיד הדפים אינם מחוברים אחד לשני ולכן הם מיועדים לפרויקטים בהיקף קטן יותר. יש גם נייר נטול עץ שמכיל עד 10 אחוזים של עיסת נייר. זהו נייר עדין המשמש להדפסה וכתיבה והוא פחות שכיח בהקשר של ייצור קרטונים ואריזות.

סוגי קרטונים לייצור לפי צרכי הלקוח

אין ספק שהיתרון הגדול ביותר של פתרונות אריזה מודרניים הוא ייצור קרטונים לפי צרכי הלקוח. כאן לדוגמא ניתן למצוא את המושגים הבולטים שהם קרטון ארכיב, קרטון דופלקס, אריזות מקרטון דחוס וקרטון גלי. לכל סוג של קרטון יש מאפיינים אחרים. חלק מהמוצרים מציעים עמידות, חוזק וגמישות, לעומת כאלה שמתאפיינים במראה חיצוני יוקרתי ומיוחד. אפשר להשתמש בחלק מהמוצרים לטובת אריזת דירות, מזון מהיר, תרופות, תכשירי טיפוח וקוסמטיקה ועוד.

שימוש נכון בקרטונים ואריזות מחייב בחירת אמצעי הגנה. האמצעים הבסיסיים הם גלילי רבד או ניילון בועות. העלות של אמצעי הגנה על מוצרים נמוכה מכפי שנהוג לחשוב והיא משתלמת בטווח הקצר והארוך. עם זאת, השימוש במוצרי הגנה הוא עבור המוצרים שאותם מכניסים אל תוך הקרטונים והאריזות. אפשר לשדרג את ההגנה על המוצרים אם משתמשים מלכתחילה בקרטונים חזקים ועמידים. בנושא הזה כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע ולקבל המלצות ספציפיות על מוצרים מובילים.

גלילה למעלה