בחירת אריזות כאסטרטגיה שיווקית

אתם מעוניינים לשווק את המוצרים שלכם היטב לקהל היעד. לצורך כך, אתם משקיעים לא מעט בפרסומות באמצעי התקשורת השונים, אתם פותחים מועדון לקוחות, שולחים ניוזלטרים, ונוקטים באסטרטגיה שיווקית מרחיקת לכת כדי להגדיל את החשיפה ללקוחות חדשים, וגם לשמור על לקוחות קיימים. כחלק מהאסטרטגיה השיווקית שלכם, חשוב להתעכב גם על הנושא של בחירת אריזות למוצרים שלכם. חשוב מאד להבין, שאריזות הן הרבה מעבר לפתרון אשר עוטף את המוצר שלכם. אריזות מתאימות, יוכלו לסייע לכם באופן משמעותי בשיווק של המוצרים שלכם, ובעצם בהשלמת התהליך שנקרא מיתוג.

בין המיתוג לאריזה

אבל מה בעצם הקשר בין אריזות קרטון למוצר לבין המיתוג של המוצרים שלכם? תהליך המיתוג מתקיים, כאשר הקהל הרחב מזהה מוזר או חברה מסוימים, עם ערכים מסוימים. כך למשל חברות בעלות פריסה בינ”ל, מהוות מותגים חזקים מאד, כי אנשים יודעים לזהות אותן בכל מקום, והם מראש באים עם ערכים מסוימים כלפי המוצרים – בין אם אלו נחשבים יוקרתיים, המוניים, זולים, יצירתיים, בסיסיים וכיו”ב. זו בעצם השאיפה של כל בעל עסק באשר הוא.
אחת הדרכים הטובות ביותר ליצור מיתוג של המוצר שלכם, היא באמצעות אריזות מתאימות. האריזות עצמן יכולות להגיע בסגנונות מגוונים מאד. כך למשל, אריזה שתהיה בעיצוב מינימליסטי במיוחד עם כיתוב קטן, תשדר מסר של מוצר בסיסי מאד, פשוט, כזה שלא מבקש בהכרח להתבלט. אריזה כזו נותנת בעיקר למוצר לדבר בעד עצמו ולא דורשת יותר מכך.
לעומת זאת, יש אריזות שהן בולטות מאד מבחינות רבות. אפשר למשל לרכוש אריזה שתהיה גדולה באופן יחסי למוצר. אפשר לרכוש אריזות שיהיו צבעוניות במיוחד. יש אריזות שכוללות עליהן אפילו כיתוב רב בנוגע למוצר עצמו, וכאלו שכוללות עליהן לא מעט סיסמאות. כך בעצם, הלקוח שפוגש באריזות השונות, יכול לחוות עליהן דעה עוד לפני שהוא אפילו פוגש את המוצר עצמו. לכן בעצם, הרושם הראשוני שאתם יוצרים כלפי הוצר-  הוא בכלל הרושם של האריזה לפני הכל. לכן, כשאתם מגבשים אסטרטגיה שיווקית מלאה עבור המוצרים שלכם – התייחסו קודם כל היטב לאריזה, וראו שהיא מסונכרנת היטב עם המיתוג של המוצר.

איך יודעים לבחור אריזה מתאימה?

לעתים קרובות, תתעורר שאלה גדולה – איך בעצם אתם יכולים לבחור אריזות מתאימות עבור המוצרים שלכם? גם אם הבנתם את החשיבות בבחירת האריזה, לעתים אתם תחושו מעט מבולבלים באשר לבחירת האריזה הטובה ביותר. כאשר אתם תפנו לחברה מקצועית אשר תספק לכם אריזות איכותיות למוצרים השונים, מומלץ בחום להתייעץ עמה בנוגע לטווח האפשרויות שניתן לכם. לעתים קרובות, אנשי המקצוע בחברת האריזות, ישמחו לתרום לכם מהניסיון שהם צברו בתחום, ויסבירו לכם  איזה תחושות האריזות השונות יכולות לשדר. הדבר יאפשר לכם לבחור את האריזה הטובה ביותר למוצר, ליצור חשיפה חיובית לקהלים חדשים, וגם לשמור על הלקוחות הקיימים.

גלילה למעלה