אריזות קרטון לעסק – מי אנשי המקצוע שצריכים לתהליך?

המודעות בקרב בתי עסק וארגונים מתחומים שונים בנוגע לחשיבות של מיתוג ועיצוב האריזות והקופסאות בהם הם משתמשים הולכת ועולה משמעותית בשנים האחרונות. בניגוד לעבר, כיום קשה יותר ויותר למצוא מוצרים הנמכרים באריזות חלקות ושאינן ממותגות ומעוצבות על פי צורת המיתוג של החברה המייצרת אותן, וקיימות לכך סיבות טובות ומובנות – השימוש באריזות קרטון מעוצבות וקופסאות ממותגות הוא מתבקש ביותר מבחינה שיווקית ומספק יתרון משמעותי שחבל לפספס. עבור כל בית עסק המתעניין כיום במיתוג אריזות הקרטון בהן הוא משתמש – מה חשוב לדעת ולקחת בחשבון?

כדאי מאוד להשקיע במיתוג מקצועי

בניגוד למה שמנהלים ובעלי עסקים מסוימים עשויים להתפתות ולחשוב, עיצוב ומיתוג אריזות הקרטון של העסק אינו עסק לחובבנים – מומלץ מאוד שלא לעשות אותו בעצמכם, מתוך מחשבה כי מדובר בסך הכל בבחירה של כמה צבעים וצורות. ממש לא! לכל צבע יש משמעות, כך גם לכל אלמנט בסיסי אחר בו תשתמשו. מיתוג הוא תהליך מקצועי לכל דבר ועניין, המצריך ידע וניסיון בתחום, בדיוק כמו המוצר שבית העסק שלכם מתמחה בייצורו. לכן, חשוב מאוד לעבוד עם אנשי שיווק ומיתוג, מעצבים גראפיים או כל בעל מקצוע אחר המתמחה בתחום, על מנת להחליט כיצד ייראה המיתוג הספציפי שלכם. השקיעו במיתוג מקצועי – זה לא המקום לחסוך בו.

בחירת מיתוג ביחס לקהל היעד

כאשר אנחנו קובעים כיצד ייראה בדיוק המיתוג של אריזות הקרטון של החברה שלנו עלינו להתחשב בקהל היעד של המוצרים הנמכרים באריזות אלו. באמצעות מיתוג נכון ניתן ליצור למשל מראה קלאסי ושיקי, לוק הומוריסטי ו”קליל” יותר, מראה יותר טכני ומקצועי וכיוצא בזה. את אופי המיתוג נרצה לקבוע ביחס לקהל היעד עבורו אנו פונים, ובמקרים מסוימים ניתן אילו לייצר כמה סדרות שונות של אריזות, כל אחת מהן ממותגת בצורה מעט שונה, לצורך שיווק לקהלי יעד שונים במקביל. כאמור, גם מבחינה זו חשוב לעבוד עם אנשי שיווק ופרסום על מנת להגיע לסוג המיתוג המתאים ביותר.

הקפדה על הפרטים הקטנים וה”פינישים”

חשוב לשים דגש גם (ובמיוחד) על כל הפרטים הקטנים ביותר במיתוג ועיצוב האריזה. למשל – סוג פרטי התוכן הנכתבים על גביה, בחירה מוקפדת של הצבעים בכל נקודה ונקודה באריזה, ווידוא כי אין שגיאות כתיב וכי כל הפונטים תואמים בצורה מושלמת וכו’. כל זה עשוי להישמע טריוויאלי, אך מבט חטוף בכמה אריזות סטנדרטיות יגלה לכם כי ההקפדה הזו אינה תמיד מבוצעת, ובמקרים אלו זה עלול לפגוע משמעותית באפקטיביות של המיתוג וברושם הכללי המתקבל מהאריזה הממותגת.

ליווי מההתחלה ועד הסוף

מאחר וישנם כמה וכמה מפעלים ובתי עסק בארץ המייצרים אריזות קרטון, קופסאות ממותגות וכו’, חשוב לבחור בקפידה את היצרן עימו נעבוד. חשוב שהתהליך יכלול ליווי מקצועי צמוד, מההתחלה ועד הסוף. החל מהשלב הראשוני של התעניינות ובחינת אפשרויות שונות למיתוג, עיצוב וייצור אריזות קרטון וקופסאות ממותגות לעסק שלנו ועד לשלב הייצור והאספקה. אל תתפשרו על עסק שמציע לכם פחות מכך.

גלילה למעלה