כל איש שיווק ומכירות מתחיל מכיר בחשיבותה הבלתי מבוטלת של האריזה של המוצר. בעולם של ימינו כמעט לכל מוצר ישנם אינספור תחליפים ומוצרים מתחרים, כך שדגש על נראות המוצר, או לפחות החלק שהצרכן רואה מצול העיניים – אריזת המוצר, הוא חשוב מאוד. אם ברצוננו להבטיח כי המוצר שלנו יזכה לסיכויים הטובים ביותר להימכר, עלינו לתת את הדעת לנושא האריזה ולהשקיע באריזה מעוצבת ואטרקטיבית.
כמובן שנראות האריזה אינה הפרמטר היחידי בו יש להתחשב, וכדאי להתאים את האריזות למוצר לא רק מבחינה אסתטית, אלא גם מבחינה פונקציונאלית. אריזות קרטון מעוצבות מהוות פתרון מצוין הנותן מענה משני הכיוונים – הן מהכיוון האסתטי/שיווקי והן מהכיוון הפונקציונאלי.
היתרונות השונים של אריזות קרטון
נכתב כבר רבות וארוכות אודות היתרונות השונים של אריזות קרטון למוצרים, לכן נזכיר כאן רק כמה יתרונות עיקריים – מדובר באריזות מחומר אשר עמיד ואמין מצד אחד, ומתכלה וידידותי לסביבה מצד שני. לכן, ניתן הן לעשות שימוש חוזר ונשנה באריזות אלו לאחר פתיחתן והן למחזר אותן בסיום השימוש. קרטון הוא חומר זול ואמין יחסית אותו ניתן לעצב בצורות שונות ובעוביים שונים, כך שיתאים למגוון רחב של מוצרים בצורות ובגדלים שונים. אריזת קרטון אינה שבירה, אך היא גם קשיחה יחסית ונותנת הגנה טובה למוצר, גם כאשר מדובר במוצרים שבירים ורגישים.
אחד היתרונות הגדולים אותו כבר הזכרנו כאן, הוא כי אריזת קרטון ניתנת לעיצוב באינספור סגנונות שונים, מה שהופך אריזות קרטון מעוצבות לאפשרות אטרקטיבית ביותר מבחינה שיווקית ופונקציונאלית גם יחד.
עיצוב האריזה למראה אטרקטיבי בחנות
כאמור ניתן לעצב אריזות קרטון למוצרים שונים במספר רב של דרכים וצורות. ניתן להדפיס כמעט כל דבר ולהשתמש בכל צבע, ניתן לעצב את צורת האריזה עצמה במגוון צורות שונות וכד\’. \”גמישות\” זו בעיצוב אריזת המוצר מאפשרת ליצור אריזות מעוצבות ואטרקטיביות אשר יבלטו בנוף החנות ויעניקו מראה כזה או אחר לא רק למוצר עצמו או למדף עליו הוא יושב, אלא גם לחנות כולה.
במרכזי קניות שונים בארץ ובעיקר בחו\”ל ניתן למצוא חנויות רבות אשר חלונות הראווה והתצוגה שלהן, כמו גם מדפי המוצרים עצמם, בולטים ביותר לעין ומושכים את תשומת ליבם של העוברים והשבים. אפקט זה ניתן להשיג בקלות יחסית על ידי שימוש באריזות קרטון מעוצבות, אשר מותאמות ספציפית למוצר אותו הן מכילות, ומאפשרות כאמור חופש עיצובי רב למעצב המוצר והאריזה.
באמצעות עיצוב אריזות יצירתי ניתן כאמור להעניק לחנות כולה מראה מסוג כזה או אחר, ולהשתמש למעשה באריזות עצמן כאלמנט עיצובי ושיווקי רב עצמה, הבולט לעין ומושך את תשומת לב הלקוחות.
לסיכום, לאריזות קרטון מעוצבות יתרונות רבים ושונים, במיוחד כאשר מדובר במוצרים המיועדים להימכר במדפי החנויות השונות. כך, ניתן להשתמש באריזה לא רק לאחסן בצורה טובה ויעילה את המוצתר המדובר, אלא גם ממש להפוך אותה לאלמנט שיווקי מוביל במערך הפרסום והשיווק של אותו מוצר ואף של החנות בה הוא נמכר.