קרטונים לאריזה ואחסון ארוך טווח

פעמים רבות בחיים אנו מאחסנים חפצים שונים לתקופות ארוכות – לעיתים מדובר באחסון לכמה שבועות או חודשים, עד שנמצא מקום או נעבור דירה וכו’, ולעיתים מדובר באחסון לשנים ארוכות.

בעוד יותר ויותר אנשים נוטים להשקיע כיום על אריזות קרטון למעבר דירה שכן הם מבינים את חשיבותן של אריזות וקרטונים איכותיים על מנת לשמור על החפצים בעת מעבר, רבים דווקא אינם מכירים בחשיבות של פתרונות אריזה איכותיים במיוחד עבור אחסון לטווח ארוך.

אחסון ארוך טווח – המקום בו אריזות איכותיות ועמידות חשובות יותר מתמיד

כאשר חושבים על כך לעומק, מגלים כי באחסון ארוך טווח, בין אם מדובר במחסן מסודר או ב\”בוידעם\” שבבית, איכות האריזה השומרת על החפצים שלנו חשובה במיוחד.

כאשר חפצים שוכבים באחסון במשך חודשים ושנים, הם נחשפים לסכנות מסוימות דוגמת רטיבות ועובש, עשים ומזיקים אחרים (במקרה של בדים ובגדים), התחממות יתר כאשר מקום האחסון חשוף לשמש ולאקלים חם ועוד.

על מנת לספק הגנה מיטבית לחפצים שלנו באחסון ארוך טווח נרצה להתאים להם אריזות איכותיות המתאימות בסוגן וגודלן. אריזות מקרטון עבה ועמיד יעשו בדרך כלל את העבודה, אך יש לוודא כי אנו אוטמים אותן כמו שצריך, ומניחים אותן במקום בו אין רטיבות או תנאים מזיקים אחרים.

אריזות מאווררות ושימוש באביזרים נלווים

מומלץ להשתמש באריזות קרטון מאווררות כאשר מאחסנים חפצים לטווח הארוך, על מנת להימנע מטחב וריחות לא נעימים. לחילופין, במידה ואנו מעוניינים לארוז חלק מהחפצים באופן הרמטי כך שלא יבואו במגע עם אוויר או עם השמש והסביבה (דוגמת מסמכים חשובים או תמונות), מומלץ להשתמש באריזות ניילון אטומות, אשר ניתן להוציא מהן את האוויר וליצור וואקום.

בנוסף, מומלץ להשתמש גם באביזרים ייעודיים שונים, בהתאם לסוג החפצים המאוחסנים ולמקום בו אנו מאחסנים אותם. לדוגמה, כמעט תמיד מומלץ להשתמש בסופגי לחות, שכן כמעט בכל מקום שבו נאחסן את החפצים שלנו, הם צפויים לצבור לחות לאורך זמן רב. הלחות תביא להופעת עובש, אך יכולה ממש להזיק ולהרוס חפצים מסוימים.

גם באחסון לטווח ארוך מומלץ להשתמש באריזות המתאימות בגודלן בדיוק לחפצים המאוחסנים בהם, על מנת שאלו לא יזוזו יותר מדי כאשר אנו מזיזים את הארגזים ממקום למקום, ויהיו מוגנים יותר בפני מכות או תאונות שעלולות לפגוע באריזות. עבור ניירות, מסמכים ותעודות מומלץ לרכוש גלילים קשיחים המיועדים בדיוק לצרכים אלו. זוהי הדרך הטובה והבטוחה ביותר לשמור על ניירות חשובים לאורך זמן.

במידה ואין לכם אריזות המתאימות בדיוק בגודלן השתמשו באביזרים לריפוד, דוגמת ניילון בועות או ספוגים בגדלים שונים.

בכל מקרה, חשוב להבין כי דווקא כאשר מדובר באריזה ואחסון ארוך טווח, חשיבותם של פתרונות אריזה מתאימים ואיכותיים גבוהה במיוחד. מוטב להשקיע ולארוז כמו שצריך את החפצים לפני שמאחסנים אותם לטווח הארוך, כך שכאשר נזדקק להם ונוציא אותם מהאחסון הם יהיו שלמים ובמצב טוב, בדיוק כפי שהיו כשארזנו אותם.

גלילה למעלה