אריזות קרטון כמארז אטרקטיבי – לא רק עבור מוצרים מוחשיים

אריזות קרטון הן מזה שנים רבות האמצעי המועדף על מרבית היצרנים והספקים לשיווק מוצרים שונים, כמו גם על אנשים בכלל כמארז לצרכים שונים – ממעבר דירה ועד למתנות יום הולדת או מתנות לגני ילדים . אריזות קרטון הן נוחות לנשיאה, ניתנות לעיצוב וצביעה ככל העולה על הדמיון והכי חשוב – הן עשויות מחומרים טבעיים וניתנות למחזור, כך שהן למעשה תורמות לאיכות הסביבה ולשמירה על כדור הארץ.

אך למעשה, כפי שניתן להיווכח על ידי מבט מעמיק בעולם השיווק של ימינו, אריזות קרטון, באופן מפתיע מעט, הן כל כך מוצלחות ויעילות כמארזים, עד שהן משמשות פעמים רבות לא רק לאחסון של מוצרים או חפצים ממשיים, אלא גם לשיווק של שירותים או מוצרים לא מוחשיים כאלו ואחרים. לדוגמה, לאחרונה קיבלתי לביתי מארז קרטון מהודר וקטן, אשר הכיל חומרי שיווק ופרסום עבור מכללה מסוימת המעבירה קורסים אלטרנטיביים דוגמת קורס צילום או דיקור סיני. באופן דומה ניתן למצוא אריזות קרטון קומפקטיות רבות אשר משמשות לשיווק של חבילות נופש לחו\”ל או מוצרי תיירות דומים.

היתרונות שבאריזות קרטון

מהי הסיבה לכך שאנשי שיווק רבים בוחרים לשווק מוצרים לא מוחשיים ושירותים דוגמת טיפולים בדיקור סיני, קורס צילום או חבילות נופש לחו\”ל, באמצעות מארזי קרטון דווקא? הסיבה היא היתרונות הרבים הגלומים באריזות קרטון על פני אמצעי השיווק האחרים. ראשית כל, התכונות ה\”ירוקות\” של אריזות הקרטון (חומרים טבעיים, אפשרות למחזור וכד\’) הופכות אותן לאטרקטיביות יותר לשיווק, בעיקר לאור רמת המודעות הגבוהה הקיימת כיום בקרב הציבור הרחב בכל הנוגע לאיכות הסביבה. אריזות פלסטיק רבות אשר נשלחות בדואר מעוררות לא אחת את זעמם של צרכנים רבים, ובכך בעצם פוגעות במטרת השיווק – המכירה של אותם מוצרים ללקוחות השונים.
אך קיימות כמובן סיבות נוספות לבחירה של אנשי השיווק באריזות קרטון לשיווק מגוון רחב של מוצרים. על אריזות קרטון ניתן כאמור לצייר, לצבוע ולהדפיס כל מה שרוצים בקלות ובזול – פרטי החברה המשווקת, פרסומות כאלו ואחרות וכד\’. אריזות קרטון הן זולות יחסית, ונותנות לצרכן את ההרגשה כי החברה שמשווקת את המוצר הזה באמת משקיעה בלקוחותיה, ולכן סביר להניח שגם השירותים או המוצרים שהיא מוכרת הם איכותיים. כך, כאשר אני מקבל אריזת קרטון מעוצבת ומהודרת המכילה מידע בנוגע למכללה אלטרנטיבית למשל, מיד נוצרת במוחי אסוציאציה של איכות והשקעה, והמסקנה המתבקשת היא כי אותו קורס צילום או דיקור סיני המוצע על ידי אותה מכללה הם כנראה קורסים איכותיים שכדאי לי להשתתף בהם.
אריזות קרטון הפכו לאמצעי לשיווק מוצרים רבים, וביניהם גם מוצרים לא מוחשיים מכיוון שמדובר באמצעי אריזה איכותי, אשר גם משדר איכותיות, ולכן מהווה כלי שיווקי יעיל ומוצלח. נסו לחשוב על זה בפעם הבאה שתיתקלו באריזת קרטון אשר למעשה משווקת ומוכרת שירות כלשהו, אשר אינו מוחשי…

גלילה למעלה