שילוב אריזות המוצר של העסק במערך בניית המותג

אחד התהליכים המרכזיים והחשובים ביותר כיום במערך השיווק והפרסום של כל עסק, קטן כגדול, הוא בניית מותג – יצירת \”ישות\” מסוימת המתארת את החברה/מוצר, ומכוונת ליצירת עמדות ורגשות מסוימים כלפי אותה חברה או אותו מוצר, בקרב קהל הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים. בניית מותג אינה תהליך פשוט, ומדובר למעשה בתהליך רב שלבים בו מומלץ לפעול במספר ערוצים ומישורים שונים. כיצד ניתן לשלב את אריזות הקרטון בהן אנו משתמשים על מנת לשווק ולמכור את המוצר שלנו, כמו גם אריזות נלוות של כל דבר אחר שאנחנו שולחים במסגרת הפעילות של אותו עסק, במערך בניית המותג?

עיצוב האריזה להטמעת המאפיינים הוויזואליים הרצויים של העסק

באופן כללי נרצה להשתמש באפשרות ליצור אריזות קרטון מעוצבות בקלות, ביעילות, בצורה זולה ומשתלמת ובמגוון רחב של אפשרויות, על מנת להטמיע את המאפיינים הוויזואליים הרצויים של העסק בקרב קהל הלקוחות. לדוגמה, על ידי עיצוב אריזות אשר צבועות בצבעי המותג שלנו, אנחנו יוצרים בקרב הלקוחות אסוציאציה בין אותו צבע לבין העסק שלנו (לדוגמה, בדומה לאופן בו רבים מאיתנו מזהים ללא כל קושי כי קוקה קולה מתקשרת לצבע אדום…).

מלבד לצבע האריזות, ניתן גם ליצור אריזות מודפסות בקלות יחסית, וכך להכניס את הלוגו של העסק, כמו גם דוגמאות וציורים מסוימים נוספים, לתודעת הלקוחות. מלבד ללוגו עצמו, בוחרות למשל חברות רבות בפונט מסוים וייחודי אשר יאפיין את התוכן המילולי שמכילות אריזות המוצר שלהן, כמו גם סגנון ציורי מסוים המשמש לתיאור פרטים שונים על גבי האריזה (נסו לבחון כמה אריזות של מוצרים שיש לכם בבית ותיווכחו כי על רבות מהן מופיעים ציורים, כיתובים בכתב מסוים ומובחן וכו\’).

תהליך עיצוב והדפסת האריזה הופך את בניית והטמעת המותג לפשוטה וקלה

התחום של עיצוב והדפסת אריזות קרטון מסוגים שונים הוא כיום פשוט, קל ומהיר יותר מאי פעם בעבר. עובדה זו הופכת את השימוש באריזות אלו למטרת בניית והטמעת המותג למתבקש ויעיל במיוחד. אפילו עסק צעיר וחדש לחלוטין אשר רק עכשיו מתחיל לשווק את קו המוצר הראשון שלו יכול בקלות לעצב ולהזמין אריזות קרטון המכילות בדיוק את המאפיינים הוויזואליים הרצויים אשר את חלקם הזכרנו לעיל (צבעים מסוימים, לוגו, מלל וכו\’), ולעשות זאת כמעט במחיר אשר זהה לרכישת אריזות חלקות ו\”פשוטות\”. ניתן ליצור כיום אריזות מעוצבות כמעט באותה קלות ועלות של הזמנת אריזות חלקות ופשוטות לחלוטין, כך שלמעשה מדובר בכלי שיווקי משמעותי אשר עומד לרשות עסקים יצרניים כמעט ללא כל צורך בתשלום נוסף.

מומלץ לכל עסק באשר הוא לנצל יתרון שיווקי זה. מחקרים רבים מתחום השיווק הוכיחו מעבר לכל ספק כי לאריזות המוצרים השפעה מהותית על הצרכנים, וכי החשיפה לה זוכות אריזות המוצר, לכל אורך הדרך שהן עושות מהמפעל ועד לחנות, ומשם לבית הלקוח והלאה, מסייעת באופן ממשי לשווק ולקדם את העסק.

גלילה למעלה