אריזות קרטון מעוצבות לקידום המוצר

אריזות קרטון הן סממן ייחודי בנוף השיווקי של המאה העשרים ואחת. מדובר באריזות וותיקות וקלאסיות, אשר שימשו בני אדם גם לפני מאה שנים. בנוף המודרני, בו הכול ממוחשב ומתחדש מדי שנה עוד ועוד, אלמנט עיצובי וותיק דוגמת אריזות קרטון מעורר סוג של כבוד וכמיהה לימי העבר. אולי זו הסיבה לכך שמוצרים רבים עדיין נמכרים באריזות קרטון וימשיכו להימכר כך גם בעתיד.

אך גם עולם אריזות הקרטון הוא עולם רחב המכיל תחומים שונים. לדוגמה, קיימות אריזות בסגנונות עיצוב שונים, צבעים שונים ומרקמים שונים. כל אריזה מותאמת למוצר הייחודי הנמכר בתוכה, כאשר המשחק עם הצבעים והצורות המוטבעות על האריזה מעמיד אפשרויות אינסופיות בידיהם של המעצבים התעשייתיים ומעצבי המוצרים של ימינו.
בעוד מוצרים רבים בעולם נמכרים באריזות קרטון אפורות ו\”משעממות\” אשר מטרתן העיקרית היא לאכלס את המוצר ולא הרבה יותר מזה, קיימים מוצרים רבים אשר נמכרים באריזות קרטון מעוצבות וחדשניות. כמותן של אלו עולה עם השנים, כך שכיום ניתן למצוא גם מוצרי סטנדרטיים רבים אשר נמכרים באריזת קרטון מעוצבת המיוחד. הכוונה היא לכך שלא רק מוצרי אופנה או ממתקים לילדים ניתן למצוא באריזות קרטון מעוצבות אשר מושכות את העין, גם מוצרים רגילים יותר אשר עשויים אפילו להיחשב כ\”משעממים\” נמכרים לעיתים תכופות באריזות קרטון מעוצבות במיוחד. הסיבה לכך היא כי אריזות קרטון מעוצבות מהוות למעשה גורם המקדם את המכירות ותורם למערך השיווק של המוצר.

לדוגמה, חברה לאספקת ציוד רפואי אשר מוכרת מוצרים שונים מעולם הרפואה דוגמת תחבושות שונות או אביזרים לטיפול בעניין סטומה רפואית נוהגת למכור מוצרים אלו באריזות קרטון צבעוניות ומכובדות, אשר מכילות מידע מילולי וויזואלי רב אודות המוצר והחברה, והכול בעיצוב צבעוני אשר מושך את עיניהם של הלקוחות. כך, סביר להניח כי עינו של לקוח אשר מרפרף במדף המוצרים בבית המרקחת ומחפש למשל תחבושות שונות תיתפס דווקא על המוצר של החברה אותה הזכרנו, המגיע באריזת קרטון ססגונית אשר מושכת את העין ומציעה אינפורמציה רלבנטית רבה, עוד לפני שבכלל הרמנו את המוצר מן המדף. כך, יכול הלקוח שלנו לראות על גבי האריזה שיטות לסוגי חבישות שונות באמצעות תמונות ושרטוטים, לקבל מידע רלבאנטי אודות המוצר, החברה ומוצרים משלימים אחרים וכד\’. אריזת הקרטון משמשת במקרה הזה למקדמת המכירות של מוצרים \”סטנדרטיים\” וחסרי ייחוד לכאורה.

כך, עוברת אריזת הקרטון המסורתית גלגולים שונים וממציאה עצמה מחדש על מנת להתאים לעולם העסקי – שיווקי של היום. אמנם כבר באמצע המאה הקודמת היינו עדים למוצרים רבים אשר שווקו באריזות קרטון ססגוניות וצבעוניות, אך נראה שרמתן העיצובית כיום היא כבר משהו שונה לגמרי, בדומה לתעשיית הפרסום והשיווק כולה ולאופי של העולם העסקי כיום.
חשבו על זה בפעם הבאה שאתם מחפשים דרכים להצגה, הגשה וקידום המוצר של החברה שלכם.

 

גלילה למעלה