עיצוב אריזות קרטון

אריזות קרטון הן פתרון פונקציונאלי לשינוע ואחסון של חפצים ומוצרים. אריזות מן הסוג הזה נפוצות בקרב חברות וארגונים, בענף הלוגיסטיקה ואנשים פרטיים. יש סוגים שונים של אריזות ובדרך כלל ניתן לראות הבדלים בעיצוב ובגודל בין אריזות קרטון, מוצרי קידום מכירות, אריזות למזון מהיר ואריזות לבקבוקי יין. בנוסף, קיימות אריזות לממתקים ויש קרטונים שמיועדים לפתרונות ארכיב, מעבר דירה ועוד. מבחינת איכות בודקים בעיקר את המפרט של קרטון דופלקס לעומת קרטון דחוס או קרטון גלי.

מי שרוצה לנצל את היתרונות של אריזות קרטון צריך להקדיש מחשבה לנושא העיצוב. האריזה היא הדבר הראשון שהלקוח רואה כאשר הוא מזמין מוצר או שירות. חברת הובלות לדוגמא יכולה לעצב קרטונים למעבר דירה עם הטלפון שלה ופרטים ליצירת קשר, בעוד רשת שיווק למוצרי מזון תדפיס אריזות לממתקים עם לוגו וסמל. המטרה היא להשתמש בעיצוב כדי למשוך את תשומת הלב של הלקוח וגם כדי להגדיל את המכירות.

איך מעצבים אריזות קרטון?

יש כמה שלבים שעליהם חשוב להקפיד במהלך עיצוב אריזות קרטון מכל סוג. בשלב הראשון מתאמים פתרונות עיצוב לפי גודל הקרטון וסוג הנייר. כאן כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע ולשאוב השראה מאפשרויות עיצוב שונות. בשלב השני אפשר למצוא תמונות ואלמנטים גרפיים שמתאימים לסגנון העיצוב הכללי. העיצוב צריך להתאים למוצר, לקהל היעד ולמסר שאותו רוצים להעביר. תיאום בין האלמנטים הללו יבטיח אריזה מוצלחת ויוקרתית.

בשלב הבא של עיצוב אריזות קרטון ומוצרי קידום מכירות צריך להחליט על שילוב בין פונטים וצבע. הפונטים אמורים להיות מספיק בולטים על גבי הקרטון, אך אסור להגיע למצב בו הצבע משתלט על הרקע הכללי. כדאי לוודא שאין בעיות פונטים מסוימות ולבצע הגהה לכל הטקסטים שמודפסים על הקרטון. במידה והעיצוב כולל צריבה, יש לשמור על נתיב צריבה אחיד ואיכותי.

בניית קונספט עבור עיצוב קרטונים

אפשר לעצב קרטונים ופתרונות אריזה בקונספט ספציפי. עיצוב כזה כולל מענה לשלבים כמו תכנון, שרטוט, הכנת דגמים וצילום, הפקה וביצוע. רצוי לרכז את שלבי העבודה על הפרויקט תחת קורת גג אחת ולבצע התאמות ושינויים בזמן אמת. חשוב לפקח על המוצר הסופי ובמידת הצורך להוסיף עיצובים מיוחדים. קונספט ספציפי בדרך כלל יתאים לאריזות למזון מהיר, אריזות לבקבוקי יין ואריזות לממתקים. לעומת זאת, בקרטון ארכיב או קרטון גלי לתעשייה ניתן לוותר עליו לטובת עיצוב סולידי יותר.

לסיכום, תחום העיצוב של האריזות גדל מדי שנה. כיום ניתן לבצע את העיצוב בדרכים שונות ותוך התייעצות עם אנשי מקצוע מובילים. מטרת העיצוב היא להדגיש את היתרונות של פתרונות אריזה מסוימים ולהפוך אותם למוצר שיווקי. בנוסף, תמיד ניתן להתעניין לגבי בניית קונספט. זהו סגנון עיצוב ספציפי שעולה בקנה אחד עם מאפייני האריזה ודרישות קהל היעד.

גלילה למעלה